EN

GR

Προσβαση στο Εξωμβουργο

Φτάνοντας στο λιμάνι της Τήνου κατευθύνεστε παραλιακά δεξιά και στα 300m περίπου στρίβετε αριστερά πριν το πλατειάκι στην ταμπέλα που γράφει Χωριά

Στα 100m περίπου στρίβετε παλι αριστερά σε ένα μικρό στενό σε μια ταμπέλα από πρατήριο της ΕΚΟ.

Φεύγοντας λοιπόν από το λιμάνι (Χώρα) κινείστε στον κύριο ανηφορικό δρόμο για περίπου 4χλμ. Στον δρόμο σας στη μεγάλη ευθεία ανηφόρα υπάρχουν 2 βενζινάδικα (ΕΚΟ, SHELL) κοντά μεταξύ τους για ανεφοδιασμό των αυτοκινήτων σας. Περνώντας το χωριό Τριπόταμος το οποίο το έχετε στα δεξιά σας καθώς ανηφορίζετε, τερματίζει ο δρόμος στο τέλος της ανηφόρας σε μια μεγάλη διασταύρωση με πολλές ταμπέλες όπου υπάρχει επιλογή για να στρίψετε αριστερά ή δεξιά ή να συνεχίσετε ευθεία σε ένα μικρό χωματόδρομο

Στο σημείο αυτό υπάρχουν 2 επιλογές :

Πρόσβαση στους τομείς 4-5-6-7-8-9

Για πρόσβαση στους τομείς 4-5-6-7-8-9 ακολουθείτε από την διασταύρωση το μικρό ανηφορικό χωματόδρομο ευθεία προς το Εξώμβουργο. Αν και ο χωματόδρομος είναι λίγο απότομος  μπορεί να ανέβει και ένα συμβατικό αυτοκίνητο χωρίς να ταλαιπωρηθεί ιδιαίτερα. Στο τέρμα του χωματόδρομου συναντάτε ένα μικρό εκκλησάκι όπου στον περίβολο χώρο παρκάρετε το αυτοκίνητο (στο σημείο αυτό μπορείτε να στήσετε και τις σκηνές σας για διανυκτέρευση). Στη συνέχεια ακολουθούμε δεξιά από το εκκλησάκι ένα μονοπάτι (αρχαίο καλντερίμι) για 5 λεπτά περίπου μέχρι να συναντήσετε μία ταμπέλα που σας οδηγεί στο πεδίο. Στην Ταμπέλα στρίβετε αριστερά και ακολουθείτε το μονοπάτι για περίπου 5 λεπτά ακόμα μέχρι να φτάσετε.

Πρόσβαση στους τομείς 1-2-3

Για πρόσβαση στους τομείς 1-2-3 στρίβετε αριστερά στην διασταύρωση και ακολουθείτε τον δρόμο για 2,5χλμ περίπου. Αφού αρχίσει να κατηφορίζει ο δρόμος και στο βάθος φαίνεται πια το Εξώμβουργο, στρίβετε δεξιά προς το χωριό Ξυνάρα (θέλει λίγο προσοχή να μην χάσετε την στροφή καθώς κατηφορίζετε γιατί η ταμπέλα για Ξυνάρα φαίνεται την τελευταία στιγμή).

Αφού μπείτε μέσα στο χωριό αφήνετε το αυτοκίνητο έξω από το παλιό δημαρχείο. Έχει χώρο για τα αυτοκίνητα. Εκεί υπάρχει σχετική ταμπέλα για την αρχή ενός χωματόδρομου  προς το βουνό όπου κινείστε για 10 λεπτά μέχρι το εκκλησάκι.  Ως το εκκλησάκι μπορείτε να πάτε και με το αυτοκίνητο αλλά έχει χώρο μόνο για 2-3 αυτοκίνητα. Στο εκκλησάκι στρίβετε αριστερά  (υπάρχει ταμπέλα) και ακολουθείτε το μονοπάτι για 5 λεπτά το οποίο σας βγάζει στον τομέα 2.

Σημείωση:

Όλοι οι τομείς ενώνονται μεταξύ τους με μονοπάτι, έτσι ώστε κανείς να μπορεί να πάει εύκολα από τον τομέα 1 μέχρι τον τομέα 9. Στα δύσκολα σημεία έχουν τοποθετηθεί μεταλλικά σκαλοπάτια πάνω στον βράχο.